Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 2 augusti 2009

Namnsdagspresent som heter duga!!!

Trodde det var årsrekord i går men trot om ni vill,
idag 2009-08-02 blommade 255 st OLIKA namnsorter
Dagliljor / Hemerocallis i trädgården

Här i VY-Rabatten blommar 106 st av 192 st möjlig,
varav 33 stycken förmodligen ej orkar blomma i år.

Ännu har i vart fall inga blomstänglar visat sig.


I bakgrunden syns lite av HÄSTSKO-rabatten
där 94 st av 138 st möjliga, visar hur de ser ut idag.

Får Gubben för sig, att Kärringen skall klättra på stegar, så blir det sådana här kort:



Gillar man Dagliljor så är det nu i augusti man skall snoka runt i vår trädgård.

Har du vägen förbi, välkommen att titta in!

Karin //

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kerstin

Vad vackert med alla fina dagliljeblommor. Vilken fröjd för ågat. Grattis .

gittan sa...

Åååååååååhhhhhhhhhhhh, vilken blomsterprakt!

Karin SKARA sa...

Japp!!! Så såg det ut i går kväll. Det ändrar sig lite för varje dag men visst är det maffigt just nu, när det är lite mellanperiod på andra växters blomning.
Karin //

Eleonora sa...

Hej!
Vilka rabatter! Så härliga! Grattis i efterskott på namsdagen.
Eleonora

Gunilla sa...

Helt ooooootroligt vilken blommning jag har då aldrig sett på maken.
Jag får inte mina liljor att blomma hur jag än bär mig åt. De är flera år gamla.
Har du något tips.Hur gör du.

Ha det gott

Gunilla

Britt sa...

Så fint det blommar nu//Britt

Hannele på Hisingen sa...

Hästskon är häftig.

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit via saint pauliaforumet. Underbar trädgård du har!!! Nu vet jag inte hur personlig din inbjudan :välkommen hit om du har vägarna förbi! är, men om man som helt okänd beundrare får titta förbi nån gång hade det varit väldigt roligt. Jag har 5 olika sorters dagliljor men det är ju inte mkt att skryta om såg jag..hehe
Maria rosvall
Swanthe_76@hotmail.com

Karin SKARA sa...

Här är underbart just nu bland Dagliljorna. En fröjd att ha över 200 i blom att gädjas åt.

Hej Gunilla! Dagliljor trivs i "mjuk" jord likaväl som lera, mycket vatten vill de ha, gödning när de börjar växa på våren + när de sätter blompinnen runt midsommar, i min trädgård. Grund plantering, så högt man bara vågar + MASSOR AV SOL!!!

Hej Maria! ALLA är hjärtligt välkomna efter "bokning" alla dagar på året är vi inte hemma men många. :o)
Alltid kul att träffa andra trädgårdsintreserade. Du kan t.o.m. få komma in och titta på "ALLA" mina saint paulior har hela 12 stycken hahaha, vilken samlig va???
Karin //