Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 8 augusti 2009

Efterlyser HELVIT Phlox i Uddevalla 29/8

Hejsan!

Skall du till Uddevalla, Landabadets växtmarknad den 29/8 och har en HELVIT Phlox, är jag intreserad av att köpa ett ex.

Jag skall dit och sälja lite, så har du någon sådan skriv här, maila mig eller hugg tag i mig eller Stellan på marknaden.

Gärna denna Phlox condensate, som tyvärr inte kommit upp i år men det går bra med valig vit också.



Karin i Marum //_________________
.Kommer du förbi SKARA, är du välkommen att titta in på en fika.
Bara du mailar eller ringer först och kollar att vi är hemma.
Mycket roligare då :o)
.

6 kommentarer:

Eleonora sa...

Hej!
Vad det blommar hos dig! Det är kul att följa din blomräkning och det måste vara en otrolig syn med så många sorter som blommar.
Tyvärr har jag ingen vit Phlox som du söker men en vit "vanlig" höstflox har jag dock, men den räknas nog inte till sammlarobjekt :-)
// Eleonora

Med fingrarna i (j)orden sa...

Hej!
Helt fantastisk mängd dagliljor, verkligen kul att hitta hit. Missar er växtmarkand, det är lite långt bort.
Eva

Karin SKARA sa...

Hej Eleonora! Den vanliga vita kan jag säkert komma över på växtmarknaden, eller på Nisses i Uddevalla som vi skall försöka hinna till efteråt.
Inte för att jag är otacksam men kan vi inte träffas på Landabadet, är det bara bökigt att posta, det är så jag menar.

Hej Eva! Tyvärr kan man inte åka på alla växtmarknader man vill nu när bensinen är så dyr.
Hoppas det dyker upp någon i din närhet, det är så HIMLA UNDERBART KUL att besöka dessa växtmarknader. Oftast innehåller de lite kul nya växter, att fylla upp med i egna trädgården.

Karin3 //

Anonym sa...

Hej Karin!

Jag har den "vanliga" vita floxen om du vill ha.
Skall med till Udevalla så säg bara till!

MVH MLK:-))

Eleonora sa...

Hej igen! Om gubben är hemma den helgen så kommer jag åka ner annars så får jag hålla mig hemma. Det blir för stökigt att ta med barnen som inte är riktigt lika trädgårdsintresserade som sin mamma :-)
Kram

Karin SKARA sa...

MLK: Gulle dig, kanske jag har något du vill byta till dig?
Stellan har kommit på att det är perfekt att plantera vita blommor i hörnen på rabatterna, så behöver vi inte sätta upp belysning!!! Lite billigare med växter antagligen *blink*
Karin //