Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

lördag 1 augusti 2009

223 olika Dagliljor blommar i Marum den 1/8-09

Någon som gillar Dagliljor / Hemerocallis?
Vill du se många olika på samma plats?

Välkommen hit på safari i grönskan!

Igår var en mycket slö och välbehövlig vilodag, både för oss och trädgården.
Då blommade "bara" 130 st Dagliljor MEN idag är vi piggare igen, både jag och trädgården, så för att få igång mig ordentligt, så blommar 223 stycken olika idag.

Inte kan man vara slö då inte. Nu måste jag ut och fota ALLA som inte finns sedan förut.



Daglilja / Hemerocallis 'Emperor's Dragon' : 5" bloom, 26" tall, Mid Season + rebloom, Evergreen


I mitt album från första veckan i Augusti 2007 finns några av de som blommar även idag:

http://www.alltomtradgard.se/min-sida/karin_olsson/galleri/album/?id=22397

Hör ni inget från mig framöver, får ni gå skallgång i blasten hos den som hamnat djupast i Dagliljeträsket!!!

Karin i Marum //

2 kommentarer:

gittan sa...

Jösses, de blir bara fler och fler "ler" Hur många har ni egentligen? Drunkna nu inte i dem "skrattar" Ha en fortsatt finfin semester och glöm inte njuta av alla era skönheter / kram gittan

Karin SKARA sa...

Jo du Gittan, här finns hur många som helst :o) Det är lite över 500 olika namnsorter, några namnlösa och så några frösådder, så vi närmar oss 600 med stormsteg.
Jag njuter för fulla muggar så det är inte problemet. Problemet är att jag hinner ingenting annat *hahaha*
Karin //