Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 24 augusti 2009

En blommas födelse

Kände när jag vaknade i morse att det var dags att sluta deppa och försöka återgå till det normala igen. Så vad gör man då? JO!!! Dags att ta en tur till plantskolan för att se om där fanns något som kunde muntra upp mig med.




Jag älskar blad med lite annorlunda färg, eller som är brokiga. Vanligt gröna blad, har alldeles för många blommor. Det första jag får syn på, är dessa underbara läckra mörka blad.

Härligt många blomknoppar på plantan, som jag hoppas inte blir gula. Jag såg någon annan visa bilder på sin mörkbladiga Dahlia häromdagen. Snygg var den men inte vad jag känner för just nu.

Återkommer med fler bilder framöver.


Karin //


3 kommentarer:

Hannele sa...

Är den gul kan jag ta den :)

Mia sa...

Fint att du kommer dig, tror dog blomsten kommer att vara tämligen mörk.. stilig knopp!

Karin SKARA sa...

Hannele: så gullig du är och hjälper mig om det blir fel färg. Sånna vänner skall man ha många av.

Mia: Jodå det går frammåt med humöret. Håller tummarna att det blir något mörkt och läckert.

Karin //