Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 14 juli 2009

UNDERBART väder idag, inte en droppe regn i luften (ännu)

Så vaknar man äntligen till ett stilla sus i trädtopparna.
Inte en regndroppe hörs.
Bara några små lätta molntussar på en nästan helblå himmel!

UNDERBART!!!

Kanske man äntligen får en dag utan regn.
Har nu kommit ÖVER 200 m.m. sedan 1/7 och jag blir sjösjuk när jag går på gräsmattan.
En av nackdelarna med att ha stenhård Blålera i marken.
Men det är väl så det skall vara, i Juli månad, i Marum.

Det var likasamma förra året och året före det, pust & stön.
The same proceed as last year.



Hemerocallis 'Black Eyed Stella'

Dagen till ära har också äntligen en Daglilja, som inte är helt gul, slagit ut. Börjar ledsna på alla helgula nu.
MÅSTE skaffa fler tidigblommande i andra färger.

Lämna gärna en komentar om märkningen av bilden.

Är den bra, dålig, för tydlig, för liten?

Kom med synpunkter för allt går att diskutera.
En sund diskution förlänger livet, visste ni det?
Mängder av endorfiner sätts igång i kroppen, på gott och ont.


Nu skall jag gå på kattjakt, idag igen.
Som några av er vet, försvann Bäbis med en av sina kattungar efter midsommar och nu vill jag ha hem denna lilla igen, innan hon magrar av för mycket.

Inte nyttigt att vara 8 veckor och enbart få dia, lite fast föda är nyttigt för magen.
Pluss att hon kan bli folkskygg, om hon inte får träffa människor.

Här är 4 som längtar efter att få hem sin bortförda, "kidnappade lillasyster"


SNÄLLA!
Håll tummarna att även denna jakt slutar med possitivt resultat.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Märkningen var bra, kanske punktskrift nästa gång för min skull!!
Kram Kalleknopp

Karin SKARA sa...

Hej Kalleknopp!
Härligt att du tittade in på min Blogg.
Naturligvis skall jag fixa punktskrift, för din skull vet du, bara för dig. Tar med hålslagen nästa gång jag kommer på besök.
Du följer väll med till Tjörn den 26:e?!?
Vet en som vill träffa dig i alla fall, även om inte jag vill det *L*
STOR KRAM tillbaka Karin //

Ing-Marie sa...

Håller tummarna så hela handen gör ont

Mia sa...

Inte lätt med egenrådiga katter. Vädret är väl också egenrådig att kalla, får inte gjort något med det heller:). Jag gillade faktiskt den lilla osynliga märkningen, om någon vill tjuvlåna bilden så kan dom få seg en överrasning..men klart, det är kanske bättre att man ser den med en gång.