Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 9 juli 2009

Trädgårdens och årets sista Azalea äntligen i blom



Den som väntar på något gott, väntar aldrig förgäves, säger ordspråket.

Så har då ÄNTLIGEN trädgårdens och årets sista Azalea behagat slå ut sina blommor.

Nu är vår långa väntan äntligen över. I över 2 år har vi längtat efter att få se denna Azalea blomma OCH blomtiden visste vi inte mycket om.

Det blev som utlovat, en MYCKET senblommande buske. Andra veckan i Juli behagade skönheten att slå ut. Lite kyligt väder har vi nu dessutom, så hoppet om en LÅNG blomning är stor.

Nu kan vi förhoppningsvis glädja oss åt Azaleor och Rhododendron, i blom, från första veckan av April, till mitten av Juli i fortsättningen.

3 månader med dessa underbara blommor är inte tokigt alls.

Veckorna runt Mors Dag i år, hade vi som mest 163 blommande buskar samtidigt, UNDERBART att gå ut varje morgon och räkna hur många det var, just den dagen att njuta av.

Testar hur det blir att märka mina bilder med copyright tecknet dessutom.


Jag har äntligen lyckats komma på hur man skulle göra, för att få det att fasna på bilden.

Även om jag inte är någon mästerfotograf, så vill jag ha mina bilder ifred, från klåfingriga bildkopierare.

Bilderna är klickbara om du vill se dom i lite större format.





Rhododendron 'Millenium' : Azalea med lite rosa cerisa blommor



3 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Underbart! Och den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge!
Snygg märkning av fotografierna.
Så skall jag med göra på mina foton!
Linda

Mia sa...

Den copyrighten får man leta gott efter men jag hittade den till slut. Jag hoppas du får en lång blomstring men jag vill inte ha en lång kylig sommar, nu ska jag också snart få ha semester, med sol ??

Karin SKARA sa...

Hej Linda!
Visst är det härligt när den efterlängtade rackarn blommade så sent. Stellan är mycket glad kan jag medela, det är ju "hans område" med buskar och träd.

Hej Mia!
Det är inte meningen att den skall förstöra bilden tycker jag men ändå omöjlig att ta bort. Fast med dagens program är det kanske inte så svårt.
Det blir "värre" blaffor på "viktigare" kort. Vänta skall du se när jag börjar bomba in Dagliljor och Hostor :o)

Här har nu regnat 8 dagar i sträck. Ingen ände på eländesvädret i år. Först 15 dagar med tropisk hetta runt +30 grader i skuggan. Sedan skyfall vareviga dag och temp på 12-15 grader, undrar hur länge det skall hålla på?.
Inte lätt att veta hur man skall klä sig inte.

Karin3 //