Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 28 juli 2009

Meningslös förstörelse av Dagliljor i knoppstadiet



Vem kan vara så ELAK och
.
SJÄLVGOD att ge sig på mina
.
vackra Dagliljor, som precis
.
skall till att blomma.


Man kan bara sätta sig och gråta
.
när denna syn möter en
.
på trädgårdspromenaden


Halväta knoppar är inte vackra

Helt uppätna är sorter som jag aldrig sett i blom

Tur att några åtminstonde har 1 knopp kvar

Detta är varken roligt eller vackert

Jakttiden borde läggas i JULI månad i Marum, det är då de kommer fram de rackarns Rådjuren

Tur i vart fall att Casper följer med och tröstar

.
Det är inte roligt att ha trädgård när de förbaskade Rådjuren nu t.o.m. simmar in på sommaren.
.
Inte nog med att de försöker äta upp alla Azaleornas knoppar vintertid,
utan nu får jag inte heller ha mina kära Dagliljor ifred, TROTS högt viltstängsel.
.
I morgon skall det komma
.
en blomsterfotograf,
.
VAD SKALL HAN FOTA NU?
.
.

2 kommentarer:

Mia sa...

klapp på kinden, blås, blås.. inte stort som tröstar dig nu antar jag..
du har min varmaste medkänsla i sorgens stund.

gittan sa...

Nä, fy så elakt! Jag har full förståelse för din ilska och inget plåster som hjälper / kram gittan