Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 19 juli 2009

Tack för besöket på LANDs Öppna Trädgårdsdag 19/7-09

Tack alla ni härliga besökare, som kom till vår trädgård idag.
Dagen började med regn som snart avlöstes av ett molning men torrare väder.
Tyvärr avlslutades dagen med ett stilla duggreng men ingen var ledsen för det.
Trädgård går att titta på i alla väder, bara man klär sig rätt, sa många av de glada besökarna.

Glatt överaskad blev jag av de första jag önskade välkomna, de kunde ingen Svenska. Det visade sig att de kommit hela vägen från Belgien. Underbart, då har jag ytterligare ett land att lägga till på min besökskarta.

Men inte nog med att det kom långväga besökare från många hörn av Sverige. Det kom även folk från Island. I och för sig besökare i Sverige och inte för vår skull men härligt att de ville tillbringa några timmar av sin vistelse i vår trädgård.

Så det blev hela 2 nya länders innevånare som vågade komma på visit. Totalt blev det omkring 500 besökare denna halvdåliga dag, mycket mer än jag trodde när vädret var så uschligt.



Denna bilden ovan tog min son runt kl 14 på några av besökarna som var här.
Skall se om jag kan lägga in lite mer foton om dagen i morgon.

Nu är jag trött, fötterna värker för att inte tala om min stackars rygg, jag vet exakt vart den sitter, så fort jag rör mig är det som knivar rakt in i höftbenen.

Men skit i det, nu skall jag hoppa i säng och i morgon är en ny dag, som jag hoppas startar med en Dagliljeräkning. Bara jag klarar att gå min runda.

Tack än en gång, alla ni som kom, en underbar dag med mycket "sköt" blev det för mig och Gubben.
Hoppas ni återkommer en annan dag när vädret är lite trevligare, besökarna lite färre, så vi kan prata lite mer med var och en.

Sov gott alla!

Karin //

1 kommentar:

Jenny sa...

Er trädgård är alltid lika kul att besöka!!! Till och med den mycket bristfälligt trädgårdsintresserade maken var imponerad. Läste att du var på jakt efter champinjonlådor. Jag kan ta med mig några nästa gång jag och föräldrarna kommer på besök.

Tack för en trevlig eftermiddag / Jenny (med Mattias och lilla Moa)