Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 4 juni 2008

Årets första Dagliljor har slagit ut 4/6-08

ÄNTLIGEN har den bästa tiden i min trädgård börjat.
Årets första Daglilja blev faktiskt 2!!!


Hemerocallis lilioasphodelus syn. H. flava.
Alltid tidig men inte som i år. Här tillsammans med Aquilegia vulgaris 'Nora Barlow' tror jag Aklejan heter.



Hemerocallis 'Black Minor'.
Förra året vann 'Black Minor' tävlingen om årets första Daglilja i Marum, då slog den första blomman ut 30/5-08, så den var några dagar senare i år.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!


I höstas slog den sista Dagliljan ut sin blomma på min dotters födelsedag den 28/10.
Så nu är 7 månaders väntan äntligen över.

NUUUU börjar mina älsklingsblommor äntligen blomma igen.
Hoppas ni inte kommer att tröttna, för innan det blir höst igen, hoppas jag ni fått se MASSOR av vackra blommor.
.
.


Inga kommentarer: