Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 24 juni 2008

Mystiskt GULT brev med GIFT!!!


Idag anlände ett mystiskt GULT brev med GIFT!!!

Så står det i alla fall utanpå brevet. VÅGAR man öppna??





Bara kika lite försiktigt, kanske man vågar.
OH!!! Vilket vackert brev som ramlar ut.





Det var ju fullt LÄSBART, eller hur!




Så vackert det var vikt.





Vilket underbart litet kostverk, som var knutet runt brevet, dessutom!





Så trillar ett vackert vitt paket ut.
Med en rolig Tupp målad på pappret.





Ja det var ju också bara att läsa på lappen, vad som ligger i lådan.






Några mystiska vita fyrkanter.
DÄR är GIFTET!!!
UCHIANNA!!!





Men dom påminner om något min dotter visade på bilder, från Guldtemplet tror jag bestämt det var.





JAAAA! Titta så vacker liten Godiskaka.
Med riktigt bladguld och liten avbild på Guldpaviljongen.
Även en liten drake och de vackra Japanska bergen finns på kakan.
Ett riktigt konstverk.
Det kan väll inte vara meningen att man skall äta upp något så vackert?




Smaka bara lite måste man göra.
Tja, godare har jag nog ätit.
Lite smaklöst, grynit, obestämbart innehåll.
Men å andra sidan....
NU har jag smakat på något ÄKTA JAPANSKT!!!





Men det finns mer i brevet!
Ett sådant där roligt puzzel som man skall tråckla isär.




Se så många ytterligare de hade att välja på.





Det är nog tänkt till storebror Simon.
Han är ju en hejjare på schack, så han har nog tålamod att myssla med det där.




Hoppsansa, där trillade en Bonsaisax ut.
Precis en sådan, i smide, som jag bad lilla Bella att hålla ögonen öppna efter.





En vacker stämpel, som smederna sätter på allt de tillverkar.





Så hittar jag en vacker solfjäder, som kan komma till pass varma dagar.





Men det är inte slut ännu.
Längst ner ligger ett litet guldpaket också.





En liten vacker brosch i form av en TROLLSLÄNDA!




TITTA så söt den är.

TACK söta gullungen min!!!


Du får gärna skicka fler roliga brev Bella.
JAG älskar paket som du vet!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket paket.......och gift......va det kakorna som det va gift i ;-)). Nej jag vet att gåva heter gift på engelska.
Det va allt en snäll tös du har som tänker på er där hemma. Trollsländan...en riktigt blå, såg jag här förra veckan. Den va mindre än dom vanliga. Dom kanske kommer från Japan ..