Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fredag 19 juli 2013

TORKA i vår trädgård

Tror inte jag upplevt gulnande björkar före 20/7 någonsin förut. Nu är det verkligen torrt i Marum. Skulle verkligen behövas MÅNGA nätter med stilla regn,
Inte roligt att få höstkänslor redan, sommaren har ju knappt börjat ännu.

Betula pendula // Vårtbjörk

Nu är det bara att vattna så mycket som jag bara orkar, så inte våra planteringar vissnar bort.


Rhododendrondalen under de stora gamla Ekarna börjar se hängigt ut

Gräsmattan vattnar jag aldrig med flit. Råkar det skvätta ut lite, för att spridaren vänder för sent, må det vara hänt att den får några droppar. Kommer det bara lite regn är den snart grön igen.



Hostor och Dagliljor är tåliga växter som tur är. Vår trädgård är ju fylld till bredden av dessa. Hostorna är jättevackra nu och Dagliljorna är på gång. Många knoppar men inte så många utslagna ännu.

Hosta 'Lakeside Cha Cha'
Inte vanligt och det gäller att se upp när det händer för man får vanligtvis endast 1 blomma om året med extra kronblad ♥ Jätteroligt när första blomman för året på plantan, ser ut så här. Hoppas det är ett år med många "missmälingar" som jag kallar dem med extra kronblad.
Hemerocallis 'Destined to See' (missmäling)


TREVLIG HELG
Karin // 


4 kommentarer:

Nora sa...

Ja nu ser trädgården riktigt trist ut. Det mesta slokar och inget regn i sikte.

Missmäling var ett ord jag aldrig har hört förut:-) Snygg var den i alla fall din missmäling!

Hoppas du får en fin trädgårdshelg trots torkan!

Kram Nora

Alen Trädgård sa...

Ja du milde vad torrt det är:( Ska faktiskt sätta ut spridaren idag och det är ytterst sällan som vi gör det. Det är inte ofta som det blir poly i mina rabatter men en och annan har det blivit genom åren- rätt häftigt:) Ha det gott/Monne

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst är det otroligt torrt! Fast jag är rätt van, det brukar vara det här. T.o.m. förra året då alla andra klagade på regnet och kylan. Men jag vattnar, hela dagarna och hela kvällarna. Fast nu har brunnsvattnet tagit slut, så jag kör med det kommunala fast det kanske är bevattningsförbud. Men förbud man inte vet om, det kan man ju inte lyda.....dessutom tillhör jag den där kategorin som gärna är lite obstinat mot myndigheter! *fniss*

Gardens at Waters East sa...

Nice to visit your blog again today. Since I have hybridized more than 450 never before seen day lilies, I was interested in the colors of your last daylily photo. Very nice. I have posted many of my hybridized plants on the blog over the years - some of these too have very interesting color combinations. Thanks. Jack