Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 29 juni 2009

Årets första Dagliljor har slagit ut 2009



Nu har mina Hemerocallis :

Dagliljorna börjat slå ut i Marum,

och fler kommer nu efterhand.


En gul skönhet utan namn fick bli den första för

året 2009:


Hemerocallis 'Bitsy' 12-6-09 Framifrån

Hemerocallis 'Bitsy' 12-6-09 Mörkbrunsvart Baksida och Blomskaft

Hemerocallis 'Black Minor' 14-6-09

Hemerocallis lilioasphodelus syn. H. flava
15-6-09

Hemerocallis middendorfii 20-6-09

Hemerocallis 'Gold Dust' 24-6-09 Framifrån

Hemerocallis 'Gold Dust' 24-6-09 Baksidan har vackert mörk teckning

Hemerocallis 'Guardian Angel' 25-6-09 framifrån

Hemerocallis 'Guardian Angel' 25-6-09 sidobild


Det är många underbara veckor jag har framför mig nu, när mina Älsklingsblommor äntligen börjat blomma.
.
Hoppas nu bara de som hitills aldrig visat sina blommor vill göra det i år. Tror det är 75 st som jag ännu ej sett i verkligheten utan bara på bild.
.
Inte kul alls.
.
Välkommen att titta in igen,
.
skall försöka att få in bilder
.
på blomningen åtminstonde
.
1 gång per vecka.
.
.
Karin //

1 kommentar:

Ing-Marie sa...

Ja du har en tid framför dig med dina liljor....undrar när mina fuchsior ska börja. De sista planterade jag om förra veckan.
V40 när det börjar bli dax att klippa ner kanske ;-( de visar sig.
Njut av dina finingar så mycket du nu kan i den här värmen.