Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tisdag 19 augusti 2008

Saintpaulia är trevliga växter.




Dålig som jag är på krukväxter är jag rätt så stolt över att jag lyckats få dessa Saintpaulia att blomma och leva hos mig. Älskar alla växter med brokiga blad och dessa plantor är brokiga allihop.
Tyvärr har jag tappat namnlapparna så jag har ingen aning om vad de kan heta. Det gör nu inte så mycket, för de är vackra ändå tycker jag. Men visst är det roligare med namn på växterna både inne och ute.


Börjar med foto på den enkla vita blomman som har grön kant.


Cerisfärgade dubbla krusade blommor med stora gula pistiller har denna plantan.

Denna plantan har helt sagolika fyllda och krusiga vita blommor.

Rosa dubbla blommor, på planta med rosaskimrande blad är läckert.

Baksidan av bladen på denna plantan, är inte så dum den heller.



Är det någon som kan hjälpa mig med namnen, så blir jag evigt tacksam.
Hopplöst när namnlapparna försvinner.


1 kommentar:

Anonym sa...

hej jag tror bestämt att den första är en frozen in time