Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

onsdag 17 mars 2010

Våren är på väg / Spring is on the way

Även om snön ännu ligger ½ meter tjock så är trots allt våren på väg. De första Kanadagässen (Branta canadensis) har nu kommit och deras läte hörs på långt håll. Inte trevligt sommartid med detta oväsen men just nu längtar jag efter varje tecken på vår.

Even if the snow still is ½ meter thick, the spring is on the way. The first Canada Goose (Branta canadensis) has arrive and their sound can be heard from afar. Not pleasant in the summer whit this noise but now I long for every springsign.



10 kommentarer:

Shady Gardener sa...

The signs of Spring are so encouraging. May you be experiencing MORE of them before long! :-)

Alen Trädgård sa...

Jag förstår dig Karin ALLT som har med våren att göra är välkommet:) Ha det gott/Monne

Katarina sa...

Jag håller med! Alla vårtecken mottages tacksamt!

Britt sa...

Ja det känns som om vi är på gång//Britt

The cottage by the Cranelake sa...

Just nu är alla sådana oljud välkomna :-) Har dessutom hört antingen ringduvor eller skogduvor kurra ute i skogen :-)
Ha det gott!
Christer.

gittan sa...

Vi är nog lika vårtokiga alla i år. Här är t.o.m den geggiga gräsmattan glädjande även om jag har lite vårblommor på gång också / gittan

Mia sa...

Det oväsenet hade låtit som ljuv musik i mina öron också.

NinaVästerplana sa...

Hörde o såg den första tofsvipan över kohagarna idag.... Men så fort jag fått fram kameran så försvann hon igen ;-)
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Njut i din trädgård sa...

Jag undrar om dem landar i besvikelse när snön ligger vit på marken. Vad tänker dem tro? Vi vänder...

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, t.o.m. jag skulle välkomna lite kanadagäss just nu även om jag inte gillar deras lämningar. Dom ser ut som en hund varit framme och bajsat - och Penny som inte gör det på tomten. Jag skulle förmodligen bli vansinnig på dom!