Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 4 januari 2010

GRATTIS Frida på 23 årsdagen

STORT GRATTIS till min "svärdotter" Frida på 23 årsdagen. Vet inte om hon vill vara med på min Blogg så jag knycker bilden på hennes "barn" istället. Dom är så söta och gosiga så de är mycket roligare att visa. Nova Scotia Duck Tolling Retriever är en underbar ras att umgås med.

HAPPY BIRTHDAY to my "daughter-in-law" Frida on her 23 year anniversary. I don't know if she want me to show her on my Blog so I take a photograph on her "children" instead. The are so sweet and cuddly and so much funny to show. Nova Scotia Duck Tolling Retriever are a wonderful dog to spend time with.



Vill ni se mer foton från mina underbara "barnbarn" kan ni kika in på Fridas Blogg där hon skriver lite om vad dessa härliga busungar gör och vilka framgångar de har på tävlingar m.m.
http://lotilot.com/

If you want more photograph on my wonderful "grandchildren" can you drop by Fridas own Blog and see what this lovely little one do and which success they have in competition and so on:
http://lotilot.com/


Ha en bra dag Frida
"svärmor" Karin //

33 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

hej Karin, vilka fina vovvar, Tollare tittade vi på innan vi köpte våran Kennya
(Stor Münsterländer tik)
Ja du, ingen fara, jag är snart färdig med mina 2009 projekt, nix med att släppa vidare de till 2011
Och snart få jag min bok med 99 projekt i min trädgård, allt från murning, mosaik, betong, trädgårdskeramik, träslöjd,och naturligtvis många bilder och vyer av min trädgård.Ahhh....den trycks just nu i Spanien, bara ett par stycken i början ;O)
Ha det gott, Petra B.

gittan sa...

Den sortens barnbarn har jag också fast av annan ras. Nä, helt färdig med 2009:s projekt är jag inte men det ska snart vara fixat. Inte tänker jag släpa dem med till 2011 =) Det dyker hela tiden upp nya planer i huvet och dä gälelr det att avverka dem efterhand. God fortsättning / gittan

Gunilla sa...

Hej Karin.

Vilka fina hundar.
Så småningom skall vi skaffa hund igen.Din dotters hundar verkar väldigt goa och fina.

Jag hoppas att det jag påbörjade ifjol i trädgården skall bli klart i år men konstigt nog så poppar det upp nya ideer under tiden :o)
Jag skulle vilja gjuta lite ochså men vi får se.
Huvudsaken att jag inte gör någon ny rabatt för nu har jag nog många, MMMMMMMMMM.
Lite nya buskar ,clematis och perenner skall köpas in, behöver byta ut några som har vuxit för mycket. Och förståss sådant som man bara ser och vill ha :o)

Ha det riktigt gott och Trevlig Trettondags helg.
Kramen/Gunilla

Marie sa...

Trevligt att du tittade in hos mig! Tack för titten i din härliga blogg! Kommer tillbaka!

God fortsättning!
Marie

lottens vita och gröna sa...

hej karin, önskar dig med ett härligt 2010! varmkram lotten

Mia sa...

Vilken tur din svärdotter har som har dig till svärmor :)
God fortsättning på det nya året !

Njut i din trädgård sa...

Tollare var jag såå nära att köpa när lilla Lady som av en slump dök upp hos oss. Underbar ras!!!

Jättefin bild!

Unknown sa...

Hej och God fortsättning på 2010!
Nu ligger ett spännande och oskrivet år framför oss. Det känns skönt.Så får vi se vad detta året fylls med.
Det finns säkert både det ena och det andra man skulle ha velat haft gjort i 2009 men numera tänker jag inte på tidsaspekten så mycket.Det får bli klart när det blir.Det blir ju så när man har de diagnoser som jag har. Man tvingas lägga om sitt liv så att det fungerar.För övrigt har jag inte heller så många projekt, bara mitt trädgårdsprojekt, som sträcker sig över flera år, även om jag gärna hade haft den uppvuxen och färdig redan nu förstås, fniss.Men det lär mig tålamod, och det är inte så dumt att ha.:-)))
Vilka sötnosar "Barnbarnen";-)Djur är ett härligt sällskap. De berikar verkligen livet!
Fina bilder du visar på din blogg också och trädgårdsbilden längst upp får mig att längta till vår och sommar när blommorna kommer och det ena efter det andra slår ut.Det är ju inte så lång tid nu, snart märker vi av att det ljusnar och sen kommer de små tecknen i naturen att våren är i antågande!Underbart!:-))
Jag såg att du satt dig som följare på min blogg. Va roligt att du gillar den och vill återkomma! Du är så välkommen!!
Ha en riktigt fin vecka nu!
/Kram Karin

L. D. sa...

Her children are wonderful. They look like a fun bunch of dogs.

Moster Ma sa...

Tre så fina barnbarn i dina unga år!
Tack för att du tittat in hos mig och du är jättevälkommen tillbaks.
Här på din blogg kan jag vistas länge och ofta. Så inspirerande att jag nog (2010?) kör igång några projekt i min snart helt igengrodda torparträdgård!

Anette sa...

Gott Nytt År Karin! Ja, det är spännande med handboll. Den här cupen har över 200 deltagande ungdomslag så det var en häftig upplevelse! Jag har redan lovat J att se alla hans matcher när han blir proffs ;-D......./Anette

mimmi sa...

Hej :)
Vilken mysig blogg du har :) och tack för ditt besök hos mig :)
vilka underbara bilder på dina "barnbarn" :)
Ja jag har nog hunnit med allt det jag ville under 2009 .. får se om jag får ihop det under 2010 också ..men just nu ser det inte ut så .. för jag vill ut på promenad ..men just nu är det 20 minus ute och det BLÅSER också.. så det blir nog en inne dag :)
ha en fin dag
kram

Mies Balkong sa...

Hej, vad roligt att du tittade in hos mig!
Vilken härlig bild på vovvarna! Tollare är ju så fina och verkar vara riktigt glada hundar!

God fortsättning! =)
/Marie

Gudrun sa...

Hej!
God fortsättning på det nya året.
Kul att du hittade till mig, för då hittade jag till dig.
Gulliga barnbarn du har och på din blogg fanns det en hel del att titta på.
Ha det gott.

Unknown sa...

Tack för titten och god fortsättning själv. Min jul har varit helt galen i ordets rätta bemärkelse men hoppas nu på en lugnare och trivsammare tid.
Underbara 'barnbarn' du har. Älskar de där fyrfotingarna. Vi har två st här. Sheltie och border collie. De är bra på att underhålla oss ;)
Kram Maria

Huset vid ån sa...

Hej! tack för titten hos mig...vad glad jag blev! Alltid trevligt när folk lämnar ett litet "spår" efter sig. Annars hade jag ju inte hittat till dig! Vad mycket fint du visar...Önskar dig en Trevlig o skön Trettondagsafton! Kram Therese

Unknown sa...

Hej
och tack för din kommentar hos mig alltid lika trevligt med några rader :o)
Så vackra hundar ska kika in på sidan.
Vi har 2 hundar 1 katt 1 dvärghamster - djur ingår verkligen i vårt liv.
En av fröjderna i livet :o)

kram Catthie

Unknown sa...

hej igen Karin
nu har jag kikat runt hos dig länge, din trädgård är fantastisk - vi har köpt en stuga med tomt på 3000 kvm som inte är gjort något på så där skulle du ha varit :o) din tomt är fantastisk.
försökt lägga mig som följare på din blogg men lyckas ej??

kram Catthie

Baby Rocket Dog and Hootie sa...

Happy birthday to your D-I-L. And,what lovely "grandkids" you have!!he he. Lovely pictures on your blog. Thanks for stopping by our dog blog!
Smooches from pooches,
BabyRocketDog and Hootie

Splendid Little Stars sa...

What a cute photo! I have never heard of that breed of dog, although I've seen similar looking dogs. Happy Birthday to your daughter!

Eli sa...

Tack för besök på min blogg! Som du såg har jag ochså haft Tollare, världens bästa hund! Har nu en BorderCollie, min andra, som jag delar med Jenny min dotter.
Har inte något dårligt smavete för det som inte blev gjort 2009, det kommer jag inte att ha i slutet av 2010 heller!
Fin blogg du har, öny bekantskap som jag kommer att titta till igjen!
//Eli

Susie sa...

Thanks for stopping by my blog for a visit. I enjoyed looking at your and the cute doggie picture.

färg o form sa...

Tjohooo! Jisses vilken fiiiin vy du har ut över trädgården, OCH vilka fin fina "barnbarn".
Må gott Hanna

Tovepia sa...

Hei på deg og takk for hyggelig kommentar! Så trivelig når det kommer nye på besøk!
For noen flotte barn;) Har selv hatt en Golden Retriever, så har lest om dissse også, de er herlige;)
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Ricky Luz sa...

Hello My dear! Thank you! Yu have a wonderful 2010! Tell me is it cold in Sweden now or just mild? Is one of my dreams to travel there! Beautiful place! Cheers

anna of sweden sa...

Hej, hej!
Vad kul att du hittade in till mig.
Så hittade jag hit också.

Ricky Luz sa...

Grattis in my mother lnaguage, which is originally Portuguese, means FREE, with no Charges. Language is so funny sometimes! Have a great 2010 as well!

Ia sa...

Hejsan och tack för titten i min blogg...som du ser så hör jag inte till trädgårdsentusiasterna, men tror att jag har fina kort ändå....:))
Vilka fina hundar....jättegulliga!
Ha en fin fortsättning på det nya året...kram Ia

Kimberly sa...

Hi, Karin! I love your blog! The photos are beautiful! You live in a wonderful place! Thank you so much for checking out my blog! It's fun seeing gardens around the world!

Unknown sa...

Hejsan,
skulle ha tittat in till för länge sedan men det har liksom inte blivit av att lämna något avtryck förrän nu.
Vilka fina stora vovvsingar, blir avundsjuk för vi kan inte ha hund pga att flera är allergiska. Synd.
På återseende/
Camilla.

Shady Gardener sa...

What sweet looking dogs - thank you for posting their photo. I'm sure "Mr. Shady" would have loved to own one of these dogs at one time. He continues to enjoy the sport of hunting ducks, but training a dog at this point in our lives might not be feasible. :-) Happy 2010!

Iowa Gardening Woman sa...

She has beautiful children, tell her happy belated birthday.

Ester sa...

Sådana godingar!
Kram Ester