Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

torsdag 1 oktober 2015

Blodmåne och Höstfägringen börjar i Marum






Måndagen den 28:e september var det blodmåne på himlavalvet. Trots den tidiga timman var jag bara tvungen att stanna uppe.



Blev lite orolig när molnen började hopa sig men fick istället väldigt vackra röda moln kl 3 när månförmörkelsen snart skulle börja.




 Kl: 3,40 drog dessutom en dimma in över trädgården precis som månen började förlora övre vänstra hörnet.





Kl 4,14 anade jag en röd färg på den mörka sidan av månen. Kanske skulle jag få uppleva min första blodmåne trots allt.



Jaaaaaa kl 4,44 var månen alldeles rödsvart, min väntan var över. Jag orkade hålla mig vaken och fick belöningen HURRA!!!


Kanske den bästa tiden stundar nu i trädgården. Inte en massa måsten längre.
Låta allt gå till vila. Samla nya krafter till nästa år, precis som vi också behöver,  bara gå runt och njuta av färgprakten som är på väg. 



Älsklingsplatsen för morgonfikat blir soffan vid lilla dammen.





Acer triflorum // klöverlönn



Lutar man huvudet bakåt "brinner" löven nästan i håret.  

Acer triflorum // klöverlönn



Men man får akta sig så man inte får en extra näsa i pannan 

Näsor till Acer triflorum // klöverlönn

Acer triflorum // klöverlönn,  är först Lönnen att mogna fram sina frön hos mig, nu väntar jag otåligt på de andra runt om i trädgården  :)  



Himlen brann också i kväll. Jag älskar när solen gör så vackra färger på kvällshimlen.
Nu hoppas vi på en skön höst med många sådana kvällshimlar.


Det var veckans färgladaste bilder. Hoppas ni gillar dem lika mycket som jag.


Karin // 


1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Vilka imponerande bilder på böodmånen och kul att upptäcka en ny blogg.
Allt gott
Anette