Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 21 juli 2014

Svårta att fota vissa blommor

Vissa blommor är hopplösa att fotografera tycker jag. Just nu har jag problem med Hemerocallis 'Grey Witch' Jag älskar alla mina 500 olika Dagliljor men vissa lite mer. Hoppas ni också gillar denna blomma med sin knepiga färg, med mycket dragning åt grått. 

Nu blommar 244 st olika namnsorter i trädgården och det är en kaskad av färger. Fler och fler slår ut för varje dag och jag NJUTER!!!



Hemerocallis 'Grey Witch'

Hemerocallis 'Grey Witch'

Hemerocallis 'Grey Witch'

Hemerocallis 'Grey Witch'
Så här blev färgerna 2013 med en annan kamera:

http://olssonstradgard.blogspot.se/search?q=Grey+Witch 

Bara klicka på länken ovan så kommer du till de fotografierna


Nästa Öppen Trädgårdsdag blir 9+10/8-2014
Hjärtligt Välkommen om du har vägen förbi Skara





Karin // 



2 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Men å, vilken häftig, fin och dramatisk typ. Och ja, att fånga färger med kameran är skitsvårt. Önskar jag vore bättre på photoshop, och att jag hade programmet i min privata hemmadator också . . .

Nora sa...

Wow - va läcker den är! Den åker direkt in på listan över "Dagliljor att hålla utkik efter" :-)

Kan tänka mig det är fint hos er nu när alla dessa Dagliljor blommar samtidigt!