Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

söndag 28 oktober 2012

STORT GRATTIS till vår Älsklingsdotter Gabriella som idag fyller 26 år. Tänk så fort tiden går. Dessutom har vårt mittenbarn Simon namnsdag. GRATTIS båda två


För att ingen skall tro något felaktigt, vill jag berätta att det är "lilla" fröken som själv tagit porträttbilden 2006-05-14 Hon var söt redan då  hihihihi


Acer palmatum 'Crimson Queen'
 Skönt att det bara är 155 dagar kvar till beställda VÅREN. I natt var det -8,3 grader och det är MYCKET kallt, för att vara redan den 28 oktober BURRRRR

Abies koreana 'Blauer Eskimo'
 Jag har redan tröttnat på detta kalla som gör att värken kommer med expressfart. Känner mig lika taggig som barrisarna i trädgården.

Rhododendron 'Carolina Spring Variegated
 Känner mig redan lika vissen som Rhoddarna som idag hängde med bladen för att spara energi.

Acer palmatum 'Koto-No-Ito'
 Varenda led värker trots att jag bara varit ute några timmar per dag. Brinner i kroppen, lika mycket som de sista bladen på lönnarna som nu rasar i expressfart.



  Skönare att vara inne hos ullebollarna som nu blivit 5 veckor. Inte så ofta de numera ligger stilla, utan nu är det för det mesta full fart på flera av dem. 

MEN man skall inte vara negativ. (fast det är gott att skriva av sig ibland)
Bättre att försöka hitta något positivt att sysselsätta sig med och jag har ju alla vackra kort från sommaren att gå igenom,  inför kommande föredrag.

HA en bra vecka trots kylan, jag skall försöka så gott jag kan

Karin // 



3 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Idel skönheter! Fast den första var kanske piggast i gänget? :-)

Allis sa...

Asch då, inte bra med värken! Och trist när det kalla börjar så här tidigt... Tyckte vi hade isigt igår morse med -6,1 men då hade ni det värre!
Oj vilka goingar de där ullebollarna ;D
Må gott!

Tant Otteskrufv sa...

Vilka underbara gullebollar! Tur att vi bor långt ifrån...Frasse skulle nog bli lite stött om det flyttade in en liten :)