Vårt Paradis på jorden i höstskrud

Vårt Paradis på jorden i höstskrud
Välkommen att titta in, när du har vägen förbi Skara. Förvarna så vi finns hemma tel: 073 - 774 80 00 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mailadress: Byt ut & mot @

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- karinstellanolsson&hotmail.com ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

måndag 25 juli 2011

Hjälp önskas med röstning

Hej alla goa följare av min Blogg. Jag deltar nu i en fototävling med vinst av en iPhone4!
Min dotter tycker jag behöver komma in på 2000-talet och inte sitta fast i väggen längre.
Snälla hjälp mig med att klicka upp (kopiera) länken nedan och sedan på: "rösta" ("gilla") och gärna dela bilden till din vänlista :


http://www.sarasmatkasse.se/tavlingsbidrag-karin-olsson-skara-sweden-sezzans-lata-dagar-i-solen



Hi all Follower of my Blog. I now participate in a photo contest to win a iPhone4!
My daughter thinks I need to get into the 2000s and not be stuck in the wall anymore.
Please help me by clicking the link (copy) above and then: (like) "gilla" and enjoy sharing the picture to your friends list




Här var regn och rusk i söndags på Lands Öppna Trädgård tyvärr, trots detta kom det lite över 200 besökare. Underbara människor som inte skyr vädret utan med glädje ändå kuskar land och rike runt för att hälsa på och prata trädgård.


There was rain and bad weather on Sunday's Open Garden Unfortunately, despite this, it came a little over 200 visitors. Wonderful people who do not shy away from the weather, but happy nonetheless drivers over the country, to visit and talk gardening.

Sezzan låg och sov så gott på bordet, nästan hela måndagen. Trött efter alla klappa hon fått av våra besökare dagen före. En katt vet bästa sättet att koppla av efter en ansträngande dag.

Sezzan was sleeping so good on the table, almost all of Monday. Tired after all clap she got from our visitors on the day before. A cat knows the best way to relax after a stressful day.


Se så vackert solen strålar på mitt vackra slott (i lördags) som Linda Lunda: http://lindalunda-keramik.blogspot.com/ gjort till mig.
Tyvärr glömde jag fota under Lands Öppna Trädgårdar i år men det hade nog ändå inte varit lyckat med tanke på regnet.
För 2 år sedan gjorde jag misstaget att förstöra min dåvarande kamera MITT i högsäsongen av blommande Dagliljor (just för att jag fotade i regn).
Det blev då akut resa till närmaste affär för nytt inköp. Inte kan jag vara utan kamera när mina älsklingar blommar.


See how beautiful the sun's rays on my beautiful castle (on Saturday) as Linda Lunda: http://lindalunda-keramik.blogspot.com/ done to me.
Sorry I forgot to take pictures of the Lands Open Gardens this year, but it would probably still not been successful in view of the rain.
2 years ago I made the mistake of destroying my current camera MIDDLE of the season of blooming Daylilies (because I took a picture of the rain).
It became urgent trip to the nearest shop for new purchases. I can not be without a camera when my favorite flowers.



Fick en ide om att plocka alla Dagliljor som blommade i måndags, när jag var lite trött och slö efter en ansträngande vecka. När jag som bäst höll på att lägga blommor på gräsmattan kommer Smutzgrizen förbi och undrar vad matte håller på med.
Han la sig så fint ovan blommorna så jag var tvungen att fota, även om alla blommor då inte var på plats. Visst är han söt min lille pojke. HAN vet vad matte gillar.

Got an idea to pick all of Daylilies bloomed as last Monday, when I was a bit tired and lethargic after a busy week. While I was holding on to put flowers on the lawn will Smutzgrizen past and wonder what mom is doing.
He lay so nicely above the flowers so I had to shoot, even if all the flowers which were not in place. Is'n he cute my little boy. He knows what mom likes.




Här är alla måndagens 153 blommor på plats. Visst blir det en läcker soppa när man får dem tillsamman.

Here are all of Monday's 153 flowers in place. Sure, it will be a delicious soup when you get them together.


Nu börjar Hallonen mogna så det är dags att plocka dem och göra sylt inför vinterns behov.

Now begins the raspberries ripen in the garden plot so it's time to pick them and make jam for the winter needs.

.

Ha en underbar dag och snälla söta rösta gärna i länken överst.

Have a wonderful day, dear sweet voice like the link at the top.

.
Karin //
.



P.S.
idag blommar 188 olika Dagliljor i trädgården

.





4 kommentarer:

Acchleja-Carro sa...

Vilken härlig idé att plocka alla blommande dagliljor! Särskilt som de var så många, här hos mig skulle det bli knappa tiotalet, och kanske inte imponera lika mycket. ;)
/Caroline

Unknown sa...

Hej Karin,
Jag lovar att försöka rösta!

Vilka underbara bilder av alla dagliljorna på gräsmattan. Katten var pricken över i:et, skulle man kunna säga:)

Ha det gott,
Charlotta

Susie på Stjärnarve... sa...

...att det är klart att man röstat - det gjorde jag redan igår faktiskt, men jag glömde att skriva någon kommentar!
Mina 30-tal dagliljor blommar också, men dom som jag väntat mest på har inte kommit igång ännu. Får se om det blir några blommor på dom i år.
Fast rabatten ser ju lite ynklig ut när man jämför din.....

Christina sa...

Har tryckt på gilla!!